Brooksfield'in kreatif direktörü Marco Faletto, 'Metroseksüel erkekler sahneden çekiliyor. Sırada hedonizm var. Dünün maçoları, bugünün manikür pedikür bağımlısı metroseksüelleri yarın şımartma düşkünü hedonistler olarak karşımıza çıkacak. Hazcılık bugünün yaşam stili.' diyor.
Cinsel Afiyet Enstitüsü Derneği, cinsel hazcılık-zevkçilik-hedonizm üstüne bakın neler söylüyor!
Ara Sıra çalışmayan, üretmeyen sadece eğlenceye ve cinsel yaşama odaklanan bir model anlayışını savunan Amerikan sinemasının dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte; adamakıllı yayılan ve kendine her geçen gün daha fazla taraftar bulan hedonist yaşam biçimi, bilhassa ülkemizde ideali olmayan ve sorunlu gençleri tehdit etmektedir.
Yunanca 'hedone' tutku ve haz demektir. 'Hazcılık' kelime anlamıyla "hedonizm, müsamaha alma" anlamına gelen, en üstün iyiliğin müsamaha olduğunu ileri süren bir öğretidir. 'Cinsel hazcılık' ise nefsin egemenliğidir. Yaşamın anlamını cinsel hazda bulan dünya görüşüdür. Cinsel hazza teslim olmuşluk kültü, bir önemsizlik, giderek cinsel iştahı azgınlaştıran bir davranış bozukluğudur.
Dört bin yıllık düşünce tarihine baktığımızda eski Yunan'da iki önemli hazcı varsayım ortaya atılmıştır: Yazılı tarihte ilk kez zevk arkasında koşmayı insanın tek amacı olarak tanımlayan Sokrates'in öğrencisi Aristippos'tur. Hazcılığın kurucusu sayılır. Bireycidir. Topluma layık vermez. Her davranışın nedeni mutlu olma isteğidir. böylece yaşama sanatının büyük ustası olarak anılmıştır.
Hazcılığı devam ettiren öteki bir düşünür Epikuros'tur. Tinsel hazları duyusal hazların üzerinde görür. Çünkü tinsel hazlar gelip geçici olmayan hazlardır. Mutlu bir yaşamın amacı, vücudun sağlığıyla ruhun rahatlığını aramayı öğrenmektir. Bu bağlamda, mutluluğun en yüce iyi olduğu konusunda Aristo ile anlaşmaya varılmış olan Epikuros, mutluluğun zevksiz elde edilemeyeceğini savunarak Aristo'dan ayrılır.
19. yüzyıl İngiltere'sinde, 'mutluluk faydadadır' diyen J. Stuart Mill ve 'en üstün iyi, faydadadır. İyiyi kötüden ayıracak ölçü, menfaat ölçüsüdür' diyen Jeremy Bentham, gibi düşünürlerde, 'sürekli menfaat, geçici faydadan iyidir' noktasında betimleme bulan 'faydacılık,' geçici olmayan hazları mutluluğun amacı gören hedonizm ile örtüşmüştür.
daha sonra, cinsel hazzı ve doyumu, fiziki acı ve en dinç duygu olan ruhsal acıyla birlikte ele alarak, Eros'u ve Doğa'yı uzlaştırmak isteyen Marquis de Sade, 'kötülük ve kabahat her değişiklik zevkin kaynağıdır' diyerek, ahlaksal değerleri eleştirip bunları cinsel hazcılık anlayışı çerçevesinde değerlendirmiş ve cinselliği, insanları tanımanın en muhakkak yolu olarak görmüştür.
Günümüzde insanın varoluş amacı olan zevklerin tatmin edilmeyip bastırılması sonucu ruhsal rahatsızlıkların meydana gelebileceğini savunan ve hazcılığın güya bilimsel kaynağını yaratıcı ise 'S.Freud' olmuştur.
Brooksfield'in kreatif direktörü Marco Faletto, 'Metroseksüel erkekler sahneden çekiliyor. Sırada hazcılık var. Dünün maçoları, bugünün manikür pedikür bağımlısı metroseksüelleri yarın tutku düşkünü hedonistler olarak karşımıza çıkacak. Hazcılık bugünün hayat stili.' diyor.
Cinsel Sağlık Enstitüsü Derneği, cinsel hazcılık-zevkçilik-hedonizm üstüne bakın neler söylüyor!
Ara Sıra çalışmayan, üretmeyen yalnızca eğlenceye ve cinsel yaşama odaklanan bir model anlayışını savunan Amerikan sinemasının dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte; ayrıntılarıyla yayılan ve kendine her geçen gün daha fazla taraftar bulan hedonist yaşam tarzı, bilhassa ülkemizde ideali olmayan ve sorunlu gençleri korkutma etmektedir.
Yunanca 'hedone' şımartma ve tutku demektir. 'Hazcılık' sözcük anlamıyla "hazcılık, zevk alma" anlamına gelen, en üstün iyiliğin tutku olduğunu ileri süren bir öğretidir. 'Cinsel hedonizm' ise nefsin egemenliğidir. Yaşamın anlamını cinsel hazda bulan dünya görüşüdür. Cinsel hazza teslim olmuşluk kültü, bir önemsizlik, giderek cinsel iştahı azgınlaştıran bir tutum bozukluğudur.
Dört bin yıllık us tarihine baktığımızda eski Yunan'da iki kayda değer hazcı hipotez ortaya atılmıştır: Yazılı tarihte birincil defa zevk ardından koşmayı insanın tek amacı olarak tanımlayan Sokrates'in öğrencisi Aristippos'tur. Hazcılığın kurucusu sayılır. Bireycidir. Topluma değer vermez. Her davranışın nedeni mutlu olma isteğidir. böylece yaşama sanatının büyük ustası olarak anılmıştır.
Hazcılığı devam ettiren diğer bir düşünür Epikuros'tur. Tinsel hazları duyusal hazların üzerinde görür. Çünkü tinsel hazlar gelip geçici olmayan hazlardır. Mutlu bir yaşamın amacı, vücudun sağlığıyla ruhun rahatlığını aramayı öğrenmektir. Bu bağlamda, mutluluğun en yüce iyi olduğu konusunda Aristo ile aynı fikirde olan olan Epikuros, mutluluğun zevksiz elde edilemeyeceğini savunarak Aristo'dan ayrılır.
19. yüzyıl İngiltere'sinde, 'mutluluk faydadadır' diyen J. Stuart Mill ve 'en üstün iyi, faydadadır. İyiyi kötüden ayıracak ölçü, avantaj ölçüsüdür' diyen Jeremy Bentham, gibi düşünürlerde, 'sürekli avantaj, geçici faydadan iyidir' noktasında tanım bulan 'faydacılık,' geçici olmayan hazları mutluluğun amacı görebilen hedonizm ile örtüşmüştür.
sonradan, cinsel hazzı ve doyumu, maddi acı ve en enerjik duygu olan ruhsal acıyla birlikte ele alarak, Eros'u ve Doğa'yı uzlaştırmak isteyen Marquis de Sade, 'kötülük ve kabahat her çeşitlilik zevkin kaynağıdır' diyerek, ahlaksal değerleri eleştirip bunları cinsel hedonizm anlayışı çerçevesinde değerlendirmiş ve cinselliği, insanları tanımanın en kesin yolu olarak görmüştür.
Günümüzde insanın varoluş amacı olan zevklerin memnun etme edilmeyip bastırılması sonucu ruhsal rahatsızlıkların meydana gelebileceğini savunan ve hazcılığın sözde bilimsel kaynağını yaratıcı ise 'S.Freud' olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder