2 yaş sendromunda neler oluyor?
‘2 yaş sendromu” olarak adlandırılan dönem çocuğun 12 ile 36. aylarını kapsıyor. Bu dönemde çocuklar çevresini ve dünyayı keşfederken kimi zaman zaptedilemez ışık halkası gelebiliyor. Çocukların ‘2 yaş sendromu’ anne ve babaların çocuk gelişiminde en zorlandıkları dönem.
2 yaş çocukları atlar, zıplar, tırmanır, koşar, her zaman hareket halindedir. tek başına merdiven inip çıkabilir, parmak uçlarında yürüyebilir, ellerini yıkayıp kurulayabilir, düğme ilikleyebilir. 2 yaş dönemi çocuklar kendilerini tarif etmek ve her şeyin kendilerine ait olmasını isterler. Birtakım maddesel, zihinsel, dil, sosyal, şehvetli ve cinsel gelişimlerinde birtakım özelliklere sahiptir.
2 yaş çocukları bir rengi tanıyabilir, dikkat süresi fazla kısadır, parça-bütün ilişkisini anlayabilir. 2 yaş çocukları adını- soyadını söyleyebilir, tek tümce ve kolay sözcüklerle konuşabilir, basit sorular sorabilir, konuştuğu anlaşılır, abartılı konuşabilir,’ neden?’ sorusunu çoğunlukla kullanır, yararsız tekrarlar yapabilir.
2 yaş çocukları diğer çocuklarla oyun oynamak ister ancak dinç irtibat kuramayabilir ama kendinden küçük çocukları sever. Paylaşmayı sevmez, gerçek dışı oyun dönemidir, kendi kendine konuşup oynayabilir. Her şeyin kendine ait olmasını istediği için, iade etmek istemez.
2 yaş sendromunda neler oluyor?
‘2 yaş sendromu” olarak adlandırılan dönem çocuğun 12 ile 36. aylarını kapsıyor. Bu dönemde çocuklar çevresini ve dünyayı keşfederken kimi zaman zaptedilemez hale gelebiliyor. Çocukların ‘2 yaş sendromu’ anne ve babaların çocuk gelişiminde en zorlandıkları dönem.
2 yaş çocukları atlar, zıplar, tırmanır, koşar, hep hareket halindedir. kimsesiz merdiven inip çıkabilir, parmak uçlarında yürüyebilir, ellerini yıkayıp kurulayabilir, düğme ilikleyebilir. 2 yaş dönemi çocuklar kendilerini tasvir etmek ve her şeyin kendilerine ait olmasını isterler. Birtakım fiziki, zihinsel, dil, sosyal, hissi ve cinsel gelişimlerinde birtakım özelliklere sahiptir.
2 yaş çocukları bir rengi tanıyabilir, uyarı süresi fazla kısadır, parça-tüm ilişkisini anlayabilir. 2 yaş çocukları adını- soyadını söyleyebilir, tek tümce ve basit sözcüklerle konuşabilir, kolay sorular sorabilir, konuştuğu anlaşılabilir, abartılı konuşabilir,’ neden?’ sorusunu sıklıkla kullanır, yararsız tekrarlar yapabilir.
2 yaş çocukları diğer çocuklarla oyun oynamak ister fakat sağlıklı irtibat kuramayabilir lakin kendinden ufak çocukları sever. Paylaşmayı sevmez, hayali oyun dönemidir, kendi kendine konuşup oynayabilir. Her şeyin kendine ait olmasını istediği için, iade etmek istemez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder