Bilim adamları, bebekler daha konuşmaya başlamadan aylar önce onlarla konuşmaya başlamanın beyin gelişimlerinde kayda değer rol oynayacağını belirttiler.
İngiliz gazetelerindeki habere göre, müzik gibi öteki seslerden ziyade, kelimelerin bebeklerin zekası üstünde daha büyük etkisi olduğu sanılıyor.
İllinois’deki Kuzeybatı Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, kelime duyan bebeklerin derecelendirme yapabildikleri, yalnızca sesler duyan bebeklerin ise bunu yapamadıkları tespit edildi.
Araştırma çerçevesinde üç aylık 50 kadar bebeğin yarısına kelimeler, yarısına ise kısa sesler eşliğinde çeşitli balık resimleri gösterildi. Kelime grubundaki bebeklere, sözgelimi bir balık için uydurma isim verilerek "Toma’ya bak!" denildi ve bu deney değişik resimlerle tekrarlandı. Diğer gruptakilerde ise bu deney, zaman benzer edinmek şartıyla anlamsız seslerle yapıldı.
Bunun gerisinde, bebeklere bağlı yanlamasına duran balık ve dinozor resimleri gösterildi ve bebeklerin her bir resme ne değin zaman baktıkları gözlendi.
Araştırmacılar, balık resmine dinozordan daha pozitif bakan bebeklerin, balıkları beyinlerinde sınıflandırdıklarını gösterdiğini belirttiler.
Dr. Susan Hespos, sonucun fazla çarpıcı olduğunu belirterek, "Kelime ve ses gruplarındaki bebeklerin benzer resimleri aynı sürelerle görmelerine karşın, sözcük işitenlerin balıkları sınıflandırabildikleri, diğerlerinin ise bunu yapamadıkları tespit edildi" dedi.
Araştırmanın sonucunu kaleme alanlardan Prof. Sandra Waxman, konuşmanın, özellikle bebeklere yöneltilmiş konuşmanın bebeklerin dikkatini çevredeki objelere çekerek onları sınıflandırmalarını sağladığı düşüncesinde olduklarını söyledi.
Bilim adamları, bebekler daha konuşmaya başlamadan aylar önce onlarla konuşmaya başlamanın beyin gelişimlerinde manâlı rol oynayacağını belirttiler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder