18 Eylül 2016 Pazar

Yüreğim Seni Fazla Sevdi


Yüreğim Seni Fazla Sevdi Kitabı Hakkında Genel Bilgiler
Yüreğim Seni Çok Sevdi, Canan Tan'ın 2007 yılında yayımladığı ve diğer romanlarında olduğu gibi yine okurlarını derinden etkilemeyi başardığı hissi bir aşk romanıdır.

Yüreğim Seni Çok Sevdi Kitabının Konusu
Kitabın konusu, Aslı ve Murat'ın birbirlerine karşı olan derin duygularını ve birbirlerinden vazgeçemeyişlerini anlatan acıklı bir aşk hikayesine dayanır.

Yüreğim Seni Çok Sevdi Kitabının Özeti
Aslı ve Murat İTÜ işetme bölümünde tanışan iki arkadaştır. Murat, Aslı'nın yakın arkadaşı olan Emre ile arkadaştır, oldukça da varlıklıdır. Bundan nedeniyle Aslı onun şımarık varlıklı çocuklarından olduğunu düşünür. Murat ise Aslı'ya aşık olmuştur ve ona Nazım Hikmet'in bir şiirini yazan.

Seni dikkate almak güzel şey umutlu şey
Dünyanın en güzel sesinden en hoş şarkıyı dinlemek gibi bir şey
Ama bundan böyle ümit yetmiyor bana,
Ben artık şarkı dinlemek yok
Şarkı söylemek istiyorum !!!

Bu şiirle Aslı ve Murat'ın ilişkisi yeni bir boyut kazanır. Aslı, zamanla Murat'ın aşkına inanmaya başlar. Bir gün Murat ve Aslı Bursa'ya Murat'ın ailesiyle tanışmaya giderler. Murat'ın ailesi bu ilişkiyi katiyen onaylamaz çünkü onlar son derece geleneklerine alt bir ailedir ve alacakları gelin evinde oturan biri olmalıdır. Aslı, onların hayallerindeki gelin profiline çok terstir. Bu koşul çiftin arasını son derece açmıştır. Murat, ailesi ve Aslı aralarında bocalamaya başlamıştır lakin Aslı'dan vazgeçmemeye kararlıdır. Aslı ise bu durumlardan kurtulmak için Amerika'ya gitme kararı almıştır. Aslı Amerika'da master yapmaya gitmiştir .Bu sırada sürekli Murat'tan dost yoluyla haber almaktadır. Aslı, mektep bitiminde de orada kalarak çalışmaya başlar.

Murat'ın babası hastalanır ve üzerindeki evlen baskısı da buna emrindeki olarak artar. Kendi geleneklerine yerinde bir kızla evlendirmek için uğraşırlar. Bu sırada Aslı'nın yakın arkadaşının düğünü vardır ve fazla ısrar sonucu düğüne gelmeyi kabul eder ve Türkiye'ye kazanç. Düğünde Murat ile karşılaşırlar. Murat onu sevdiğini, vazgeçmediğini ve evlenmek istediğini söyler. Aslı ise bu ilişkinin sonunun olmadığını, bunu anlaması gerektiğini söyler.

Aslı Amerika'ya döndüğünde ona evlenme teklifi eden Profesör Robin'in izdivaç teklifini kabul eder. Bunun üzerine Murat'a son bir mail atar ve şunları yazar.

Yarın evleniyorum Murat!
Bir başkasının kadını olmadan önceki son gecem bu...
Biraz dertleşelim mi?
Biliyorum, çok kızdın bana.
Veda bile etmeden çekip gitmekte haklıydın.
Son sözlerinle, Bursa'ya gelin gideceğime Amerika da evlenip oraya yerleşmeyi göze almamı yadırgamıştın.
Bunu senin için yaptığımı söylesem inanır mısın bana?
Unutma, sen de kabul etmiştin; imkansız aşktı bizimki.
Asla bir araya gelemeyecektik!
İçindeki son umut kırıntılarını değil etmeden, benden vazgeçip kendi düzenini kuramayacaktın.
O kırıntıları söküp atmalıydım ki, yollarımız yeniden kesişmemek üzere ayrılabilsin...
İşte bunu yaptım ben Murat!
Diğer türlü kurtulamayacaktın sevdamdan.
İndireceğim ağır darbenin şiddetini hafifletecek bir yol aradım.
Buldum da: Gözlerden uzak bir yerde,bir yabancıyla evlenmek!
Kabul etmelisin ancak, burnunun dibinde bir başka Türk ile evlenmeme dayanamazdın.
Söylemiştim sana, ölesiye bir aşk yok aramızda.
Onun yüreği senin dek sevmiyor beni.
Benim yüreğimse çoktan vazgeçti kendinden...
Sen ne düşünürsen düşün, aşkımıza ihanet ettiğime inanmıyorum ben.
Gürültüsüz sedasız hayatından çıkıyorum yalnızca...

Hoşçakal MURAT!
Özgürsün Artık...

Bu mailden daha sonra Murat da hiç istemese de hayatına devam yapabilmek namına ailesine uygun bir kızla evleniyor. Bu sırada Aslı'nın da evliliği hiç umduğu gibi gitmiyor. Aslı, Türkiye'ye dönme kararı alıyor lakin Robin ise Aslı ile Türkiye'ye gelmiyor. böylece Aslı, Robin'den ayrılarak Türkiye'ye dönüyor.

Aslı Bursa'da bir seminere katılıyor ve tesadüfen Murat da bu seminere davetlidir. Seminerde karşılaşırlar ve eski iki arkadaş gibi hal hatır sorarak konuşurlar. Murat Aslı'yı hiç unutmadığını ve aralıksız hakkında haber aldığını söyler, bunun üzerine Aslı bunun şuan birlikte olduğu kişiye adaletsizlik olduğunu söyler. Murat ise Aslı'nın ondan önce olduğunu ve ölene kadar da olacağını söyler. Ayrıca Murat'ın kızının adıdır Aslı, daima Aslı'm diye seslenir kızına....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder